Pentas Hidup: Perlukah Blog Berbahasa Inggeris

Perlukah Blog Berbahasa Inggeris

http://www.moneybusinesshome.com/wp-content/uploads/2011/01/bidvertiser.jpghttp://folusho.com/wp-content/uploads/2010/11/clickbank-logo.jpg


Blog adalah satu medium untuk kita berkongsi informasi, cerita
photo , imej , video dan produk jualan baik yang berbentuk fizikal
atau maya.
Saya tidak lah mempunyai ilmu yang tinggi dalam dunia blog, saya juga
seperti anda. Saya mempunyai 60 blog, bukan hanya berbahasa malaysia
tapi juga bahasa inggeris. Tapi tak semua blog saya itu publish, ada juga
kena banned oleh Google. Sebab saya buat adsense melanggar terma adsense
biasa la kan..

Disini saya nak kongsi kat pembaca blog, bahawa blog berbahasa inggeris
itu perlu.
Kalau setakat blog berbahasa malaysia blog kita akan di baca oleh pembaca
Malaysia, Brunei dan mungkin juga indonesia.
Tapi dengan berbahasa inggeris, blog anda adalah berbentuk Global dan akan
di baca oleh seluruh dunia..
Bayangkan kalau Topic anda hangat.
Kalau nak cari topic hangat, di cari oleh pengunjung internet seluruh dunia
Anda cari kat Google Hotrends, bing, yahoo Buzz
Anda akan nampak carian tertinggi di USA, UK dan lain.

Dan Nak buat Duit dengan blog amatlah meluas.
Mesti anda tertanya-tanya, Macam mana nak buat blog berbahasa inggeris.
Setakat anda tau " i love my blog...
Taulah kamu semua berbahasa inggeris , walaupaun just a little bit.
Kalau anda nak mula kan Blog berbahasa Inggeris, Anda boleh Copy paste
arikel di EnzineArticle.


Ping Blog anda di sini KLIK SINI

Nak Blog anda tersenarai oleh Google

Submit kat addurl
submit yahoo webmaster
submit kat Bing


Kepada Blogger yang baru nak berjinak-jinak dalam blog ni..
teramat rugi jika blog anda kosong, maksud saya Letak iklan untuk dapat jugak
sedikit duit.. kalau banyak lagi bagus makin banyak visitor makin
makin banyak lah peluang kamu semua.


Pendapatan dari Google Adsense
http://adsense4dummies.info/May%20Adsense%20Earnings.jpg

http://zeroaffiliate.com/clickbank2.JPG
Skrin shot hasil dari Clickbank..


Iklan yang anda boleh dapat komisen,

Adsense
Clickbank
Bidvertiser


Kalau anda berminat nak kumpul mata wang dollar nie.
Buat la satu blog berbahasa Inggeris.

Followers